In het vorige nummer van TBM vertelde Pieter Verbrugghe, toen net in dienst als sales- en marketingdirecteur van Dean One: ”Het is onze ambitie om sámen met onze partners te groeien. Dat doen we door het aanbieden van relevante producten en diensten, en door de manier van samenwerken te verbeteren en te verfijnen.” Die belofte heeft hij snel waargemaakt, zo bleek onlangs met de introductie van de nieuwe Horizon-propositie voor zakelijke telefonie.
En dan zit je, zoals dat in tijden van corona gaat, in een videocall met Pieter Verbrugghe en Martin van Dijk. Om uitleg te krijgen over de nieuwe Horizon-propositie, de all-in-one- oplossing voor zakelijke telefonie die Dean One eind maart introduceerde in een webinar, ter vervanging de geplande bijeenkomst bij het Louwman Museum in Den Haag. Een dikke tweehonderd toehoorders kregen toen van Pieter en Martin de ins en outs van Horizon. “Ik ben blij dat we het event niet hebben uitgesteld”, stelt Verbrugghe. “Dat is erg gewaardeerd, merk ik. In deze tijd is creativiteit en ondernemerschap nodig en dat hebben we hiermee wel getoond. Daarnaast vinden we het belangrijk dat we de partij zijn waar het leuk is om business mee te doen. We willen niet de markt dicteren, maar het succes van onze partners versterken. Dat doen we onder andere met nieuwe proposities, sterke platformen en gebruiksvriendelijke portals, het genereren van leads voor onze partners, trainingen én natuurlijk met de leuke mensen die voor Dean One werken.”
Veel nieuwe toepassingen
De kans is groot dat de videomeeting zoals wij die met Dean One hadden, binnenkort via Deans eigen unified communications-platform gaat. Want vóór de zomer wordt ook UCaaS aangeboden binnen Horizon, gelieerd aan Cisco Webex. Niet zo gek, omdat Horizon draait op het Broadsoft-platform van Cisco. De uitbreiding met UCaaS is maar een voorbeeld. Het laat zien dat Dean One achter de schermen druk is geweest om meer functionaliteit te halen uit het Broadsoft-platform, waar Dean One haar diensten op aanbiedt. Broadsoft biedt enorm veel mogelijkheden, het is de kunst ze te ontsluiten en toegankelijk te maken voor partners. Dean One doet dit door een eigen schil om Broadsoft te bouwen waardoor partners in een gebruiksvriendelijke omgeving alles kunnen beheren. In Horizon is hierin een grote stap in gezet. Horizon is de opvolger van Dean OnePro en Compleet, waarbij het aantal functionaliteiten van de telefooncentrale in de cloud flink is uitgebreid. Verbrugghe: “Hiermee kunnen de partners met één krachtige en eenvoudige propositie alle communicatiebehoeftes binnen een organisatie invullen tegen een scherpe prijs. We bieden hiermee een complete oplossing in de cloud met een one-license fits all. Voordeel voor de partner is dat je bij Horizon alleen voor je licenties betaalt en niet meer voor je PBX.”
Nog meer add-ons
Van Dijk: ”Gedurende het jaar gaan we nog meer functionaliteiten toevoegen, die we tegelijkertijd beschikbaar maken voor onze Wholesale-partners. Broadsoft heeft wat dat betreft zoveel te bieden, maar is tegelijkertijd niet gebruiksvriendelijk. Dat probleem lossen we op met onze nieuwe gebruiksvriendelijke beheeromgeving. Een eigen schil om Broadsoft waarmee het beheren en configureren van een telefooncentrale heel eenvoudig is. Bedrijven kunnen snel en gemakkelijk instellen hoe en wanneer ze bereikbaar zijn. Er kan tot in detail worden bepaald hoe alles geconfigureerd wordt en welke instellingen zijn toegestaan. Zo is er onder andere de mogelijkheid om keuzemenu’s en tijdschema’s in te stellen, wachtrijen te beheren en belgroepen aan te maken. En dat alles op één centrale plek. Commercieel en functioneel biedt Horizon alleen maar voordelen: meer functies en een gloednieuwe beheerportal.”
Volledig propositie
Partners van Dean One kunnen met Horizon een volledige propositie voor een vast bedrag per maand aanbieden. Daarbij kan de klant ook kiezen voor onbeperkt bellen naar nummers in Nederland of de EU, en Hardware Service Plus. Met Hardware Service Plus gebruiken klanten voor een vast bedrag per maand de nieuwste toestellen en andere hardware van gerenommeerde leveranciers als Yealink, Poly en Gigaset.
Individuele behoeftes
Verbrugghe: “De uitdaging bij het vinden van het juiste aanbod is meestal niet zozeer het aantal medewerkers van een organisatie, maar de verschillende behoeftes van deze medewerkers. Iemand die op kantoor werkt, communiceert namelijk anders dan iemand die altijd onderweg is.” Van Dijk: “Bij de introductie van Horizon is daar extra goed over nagedacht. We hebben een analyse gemaakt van het meest voorkomende type medewerker bij bedrijven en hun communicatiebehoeftes. Op basis daarvan hebben we een propositie ontwikkeld die hier precies op aansluit. Met deze aanpak en de uitgebreide propositie spreken we via onze partners ook organisaties aan met tien tot vijftig medewerkers. Een interessante doelgroep waar nieuwe diensten en technologie over het algemeen sneller worden omarmd.” Verbrugghe vervolgt: “Dankzij onze commerciële flexibiliteit, wat zich onder andere uit in onze instant bonus en andere incentives, ondersteunen we onze partners in deze coronacrisis meer dan ooit. Partners kunnen zelf het model bepalen, zowel wholesale als white label, of in de retail-variant. De meeste partners zijn heel enthousiast. Ik zou ook geen reden weten om niet op de trein te stappen, want we gaan knetterhard.”
Marketingsupport
Dean Accelerate is de nieuwe marketing en lead-generatie tool die Dean One heeft ingericht voor haar partners. Verbrugghe: “Onze partners willen nieuwe klanten en meer business binnenhalen en wij helpen ze daarbij. Met marketing- en salesmateriaal dat automatisch wordt gepersonaliseerd met hun logo en bedrijfsgegevens en kant-en-klare leadgeneratiecampagnes die vanuit de tool per email of social media kunnen worden verstuurd. Het hele systeem is AVG-proof, dus de leads blijven alleen zichtbaar voor de partner. Het is uniek dat wij dit doen mét de partners door elkaar aan te vullen in plaats van direct of indirect te concurreren.”